23. okt. 2020

Hvad betyder god UX og UI for din virksomhed?

#Annoncering #Brugeroplevelse #Data #design #Konverteringsrate #Kunderejse #Kundetilfredshed #Marketing #Online Marketing #UI #User experience design #User Interface design #User Journey #UX #Webdesign #Websites

Lad os først starte med at sætte lidt gang i dine tanker og overvejelser.

Du er måske ejer af en virksomhed med et website, en webshop eller anden form for online tjeneste, og hvor du henvender dig til en kundegruppe, men:

  • Hvordan kan du skabe den nødvendige værdi og kundetilfredshed, som gør dig top-of-mind hos din målgruppe?
  • Gør du noget for at fastholde dine nuværende kunder og gøre dig mere attraktiv mod dine konkurrenter?
  • Hvordan er du synlig overfor din målgruppe og øger din konvertering af nye kunder?

Hvad er UX- og UI design?

De fleste kender eller har sikkert hørt om UX design som dækker over begrebet “User Experience Design”.

Hvis du ikke har hørt eller anvendt det før, så skal du til at stramme ballerne sammen og få lidt mere fart på… bare rolig det kan stadig nås.

I flere år har UX design været sprunget frem i virksomhedernes tankegang, som forskellige jobtitler, da man har fået øjnene op for vigtigheden i at kunne målrette sin kommunikation.

I dag handler det ikke bare om at have et fedt website og være synlig på internettet, men det er blevet en nødvendighed at kunne ramme ens målgruppe spot på alles ens platforme.

UX design er kort sagt alt det der opleves og “føles” på ens website, hvordan dine kunder interagerer på din platform og her har man fokus på, hvordan man kan maksimere ens kunders oplevelse og tilfredshed.

UI design kommer ud fra begrebet “User Interface Design” og spænder over alle de valg, som man gør sig omkring flotte farver, fede billeder, skrifttyper, luft og det generelle udtryk med hvordan tingene skal placeres. Nogle kalder også “UI design” for “webdesignet” – det er det samme. UI design er i bund og grund det visuelle.

Godt design kan være dyrt, men dårligt design er ofte dyrere.

Hvorfor er UX design vigtigt og hvordan hænger det sammen med UI design?

Hos Checkmate er UX design en vigtig del af vores research, da vi derigennem får en bedre forståelse for lige netop dine brugere og den kunderejse, som vi ønsker at opnå.

De indsigter vi får, hjælper os med at udvikle projektet og udforme UI designet, så det skaber mest mulig værdi for brugeren/kunden af dit website eller produkt. Her vil vi kombinere den viden med et r*v fedt webdesign, som skal hjælpe med at målrette og optimere din konvertering.

 

Nogle af de spørgsmål vi ofte stiller os selv

  • Hvad er dine udfordringer?
  • Hvem er målgruppen, som vi skal kommunikere til?
  • Har du allerede noget, som skal optimeres til at kunne konvertere bedre?
  • Hvordan kan vi forbedre din kunderejse og styrke fundamentet for kundeoplevelsen?
  • Hvordan kan vi engagere dine kunder til at komme igen?

 

På baggrund af ovenstående spørgsmål – og dine svar – kan vi arbejde benhårdt på skabe værdi for din virksomhed. Du har sikkert hørt det før: Vi, som mennesker, ønsker tit at være unikke og skille os ud, men vidste du godt, at vores adfærdsmønstrer oftest er det samme, når det handler om online brugernavigation på websites og webshops?

Måske ved du det allerede? Det er i hvert fald noget, som vi på Checkmate har i tankerne, når vi laver UX/UI design og udvikler websites og laver marketingsstrategier for vores kunder.

Vi ønsker ikke kun at designe og udvikle de fedeste designløsninger til vores kunder – bare fordi vi kan og at det ser godt ud. Nej, vi ønsker OGSÅ at bringe dybde i dit projekt ved at ramme plet og engagere brugerne bedre.

Det der bliver designet og udviklet, skal give mening for hvem I er som afsender og dem I vil kommunikere til. Gennem research, indblik i kunderejsen og i de udfordringer eller gode ting, som dine brugere/kunder oplever, vil vi kunne skabe større værdi og mening på flere parametrer.

Når UX- og UI designet danser tango eller fletter fingre, som var de på en romantisk gåtur i solnedgangen, bliver der skabt klarhed for din kommunikation og dermed mulighed for at booste værdien i din virksomhed. Derudover vil vi få indsigt i at kunne optimere kunderejsen, skabe de rigtige rammer for at øge kundetilfredsheden og på den generelle brugeroplevelse. Samtidigt får vi også værktøjer til kunne hjælpe med at øge konverteringsraten, hæve din gns. ordreværdi (AOV) og højere kundeloyalitet.

Du tænker sikkert nu: “Checkmate, det lyder for godt til at være sandt!”. Forståeligt – men giv os et kald og hør hvordan vi  kan hjælpe dig med at optimere UX- og UI designet for din virksomhed.

 

Vi glæder os til at høre fra dig.

PS. Ring på +45 71 7474 26 eller skriv til coffee@checkmate.dk

Læs mere SEO Juice

Er email marketing ikke bare spam og outdated?

Læs nyhed