Generelle Betingelser
Opdateret 16. marts 2022
Priser
Medmindre andet er aftalt, faktureres alle projekter til en fast pris baseret på et godkendt tilbud. I hastetilfælde kan fakturering baseres på ‘Medgået Tid’. Prisen er baseret på Checkmates standard dagtakst, i øjeblikket 9.375 kr. pr. dag ex moms. Tilbud er gældende i 10 hverdage.
Fakturering
50% af det samlede beløb faktureres ved godkendelse af tilbuddet, resten forfalder ved levering. Projekter, der overstiger leveringen med mere end to måneder på grund af omstændigheder uden for Checkmates kontrol, vil blive faktureret fuldt ud uanset færdiggørelse.
Betaling
Standardbetingelser: 14 dage netto. Indrykningsgebyr: 100 kr. pr. kontoudtog + renter på 0,7% pr. fakturamåned.
Service Level Agreements (SLA) har et minimum på 12 måneder med 3 måneders opsigelsesvarsel og vil ellers automatisk fornyes for en hel 12 måneders periode. Utidig opsigelse vil ikke resultere i en delvis refusion.
SLA’en vil blive faktureret månedligt forud.
PROJEKTLEVERANCER
Omfang og leverancer er specificeret i tilbuddet. Hvis Kunden anmoder om større ændringer ud over omfanget, vil Checkmate give besked om ekstraomkostningerne, før ændringerne foretages.
Gebyrer for 3. parts ‘tjenester og abonnementer’ skal betales direkte af kunden, medmindre det er angivet i tilbuddet.
GENSIDIGT ANSVAR
Checkmate er ansvarlig for projektledelse, design, teknisk udvikling og hosting & support. Kunden er ansvarlig for briefinger, dokumentation (herunder kontoadgang og dokumentation fra Kundens teknologileverandører), indhold (inklusive billeder og video) og generel tilgængelighed til relevante møder og workshops.
Checkmate og Kunden er gensidigt ansvarlige for at overholde aftalte deadlines for at sikre, at projektet bliver leveret til tiden og budgettet.
HOSTING & SUPPORT
Det er obligatorisk at indgå en separat Service Level Agreement (SLA) inklusive hosting og support, når vi bygger websteder og applikationer. Hosting leveres gennem Digital Ocean og Amazon AWS.
Inden for 30 dage efter levering (‘go-live’) vil fejlretning være dækket af projektprisen og herefter betragtet som ‘Teknisk support’ enten dækket af SLA’en eller faktureret af ‘Tid & Materiale’.
Mindre opdateringer og vedligeholdelse kan forårsage op til 20 sekunders nedetid. Større udgivelser til WordPress CMS vil være planlagt til den førstkommende månedlige opdatering. Checkmate er ikke ansvarlig for problemer relateret til kompatibiliteten af 3. parts plugins, og løsning af disse potentielle problemer vil blive betragtet som en ‘ændringsanmodning’, enten dækket af kundens SLA eller faktureret af ‘Tid og materiale’.
Hvis en klients tekniske leverandør foretager ændringer i dens API’er, der forårsager fejl eller nedetid, er Checkmate ikke ansvarlig, og teknisk support vil blive betragtet som en ‘ændringsanmodning’, enten dækket af kundens SLA eller faktureret af ‘Tid og materiale’.
Vigtigt: Serviceniveauaftalen har et minimum på 12 måneder og fornys automatisk for en ny 12-måneders periode, medmindre den opsiges med 3 måneders varsel før fornyelsestidspunktet.
EJENDOMSRET
Når alle udestående fakturaer er betalt fuldt ud, tilkommer alle ejendomsrettigheder Kunden. Rettigheder omfatter ikke automatisk 3. parts rettigheder til f.eks. erhvervede billeder.
FORTROLIGHED
Checkmate vil kun bruge og dele fortrolige oplysninger afsløret af Kunden med medarbejdere eller leverandører, som er forpligtet til at have oplysningerne for at kunne levere projektet.
OVERTRÆDELSE OG ANSVAR
Ved større overtrædelse, herunder manglende større leverancer eller større forsinkelser (+ 4 uger), som Checkmate alene er ansvarlig for, er Bygherren berettiget til at standse projektet og alene betale for det leverede arbejde.
I tilfælde af at Kunden overtræder Checkmates betalingsbetingelser, er Checkmate berettiget til at lukke for adgangen til den leverede hjemmeside eller applikation, indtil udestående fakturaer er betalt fuldt ud.
Såfremt en tvist mellem Checkmate og Kunden ikke kan løses gennem dialog, vil dansk lov være gældende, og begge parter er berettiget til at rejse tiltale ved de danske domstole.
GDPR
Alle data er hostet inden for EU, men kan kræve en databehandleraftale (DPA) mellem klienten og Checkmate, der tilbyder outsourcing af rollen som Data Privacy Officer (DPO) på vegne af klienten som en ekstra mulighed. Indtastning af en DPA og outsourcing af DPO’en faktureres separat.
Kunden er stadig ejeren af dataene og er fuldt ansvarlig i henhold til EU’s GDPR.
INDGANG OG AFSLUTNING
I modsat fald er disse vilkår gældende i 12 måneder efter godkendelse eller første godkendte tilbud, hvorefter de gensidigt kan ændres eller opsiges med 3 måneders varsel.
CHECKMATE REGEL NR. 1
Når alt er sagt: Det er Checkmates faste ambition, at vi aldrig skal diskutere ovenstående, men i ethvert ægteskab – også kommercielle – er det at indgå med klare vilkår den bedste måde at undgå nogensinde at få en konflikt på.