ROSSINI CAVIAR

Michelin-kokke ville selvfølgelig vælge Rossini…

Globalt brand-site og B2C-shop i én samlet, skalérbar open-source-løsning

Rossini Caviar er et internationalt luksusbrand kendt for at producere noget af det fineste caviar i verden til Michelin- og topkokke. Og verdens fineste caviar kræver verdens fedeste website, samt en digital brugeroplevelse på samme niveau som ‘Rossini-smagen’ – outstanding!

Målgruppen er den kræsne Michelin-elite og derfor skulle den kreative leverance matche de strenge krav, som forventes af innovative kokke på højeste håndværksmæssige niveau.

Hos Checkmate udarbejdede vi derfor en helt ny visualisering og kommunikation af caviar – vi kalder det ”nørderiet” omkring caviaren, hvor det enkelte caviar-æg kommer i fokus, både med ægte farvenuancer, størrelse, smagsnoter og andre tekniske informationer.

Efter designet af identitet og det kreative univers, udviklede vi den nye platform for både brand site og e-commerce – begge som en integreret løsning, bygget ‘headless’ med open-source backend for maksimal performance og skalérbarhed – samt minimale omkostninger til løbende drift.

Leverancer

Brand identity / Design
Kunderejse/UX
Headless / Vue
Enterprise WordPress
WooCommerce
Foto/Video/Motion
Print

Recognition

Website Of The Day

Innovation Design Award

UI Design Award

UX Design Award

Honorable Mention Award

OWDA

logo_grid_Rossini_Caviar
color_palette_Rossini_Caviar
art_of_caviar_Rossini_Caviar
"

Checkmates evne til at forstå DNA’et i vores brand og forene vores vision med enestående digital innovation var afgørende for vores valg. Med deres kreative tilgang og store ekspertise har vi sammen skabt en digital tilstedeværelse, der på meget kort tid har placeret os i øverste liga.

Tanja Ibsen Nørskov, Kommerciel Direktør, Rossini Caviar

Se flere cases

Sands Mad

Uuuh, lad mig se mere